Blog

Vissza az iskolába

Becsengettek…

Általában vegyes érzelmekkel áll neki a többség a hamarosan beköszöntő iskolaévnek. Ki így ki úgy, de kevés családot látni, ahol a felhőtlen öröm és boldogság jellemzi az érzéseket, ami az iskolához kötődik.

Van, aki habár jól tanul társai között nem találja a helyét, vagy különböző mértékű szorongások jellemzik, ami hátterében állhat a túlzott szülői elvárás vagy akár egy szigorúbb tanár. Látunk olyat is, akinek maga tanulás okoz problémát. Nem érzi magát sikeresnek, így motiválatlanná válik, számra az iskola egy szükséges rossz. A gond bármelyik változattal az, hogy amellett, hogy nem látjuk kiegyensúlyozottnak gyermekeinket ez mindenképp befolyásolja a család működését is, illetve különböző konfliktusok forrása. Kinek a hibája? Miért nem tanul? Mivel lehetne motiválni? Hogyan lehetne neki segíteni?

Itt is, mint sok más helyzetben a legfontosabb, álljunk a gyerekünk mellé! Még ha nemtörődömnek vagy flegmának is látjuk, biztosak lehetünk benne, rosszul tanulni és sikertelennek lenni, senkinek nem célja. Szintén nagyon fontos a megfelelő vizsgálat elvégzése után, ha már tudjuk honnan fúj a szél, a megfelelő megoldás kiválasztása, mi az ami leghatékonyabban tudja gyermekünket segíteni nehézségei megoldásában?

Manapság ez igencsak embert próbáló feladat mind a szülők, mind a gyerekek számára. Annyi félét hallunk, kinek mi segített? Hogyan kell viselkedni szülőként? Tanuljunk a gyerekkel? Ne tanuljunk vele? Melyik a legjobb fejlesztőprogram?

A legjobb ha körültekintően szakember tanácsát követve, gyerekünk és saját kapacitásainkat is figyelembe véve választunk problémának megfelelően, a fejlesztő programok közül.

Álljon itt egy ajánlás az általam nagyon hasznosnak tartott Komplex Mozgásfejlesztésről.

A fejlesztőprogram a tanulási nehézségek megelőzésére és oldására, valamint a magatartásproblémák, szorongások oldására nyújt hatékony segítséget.
A programban a legérdekesebb, hogy nem írás, olvasás, matematikai feladatok gyakorlására épít.

A tanulási nehézségek (dyslexia, dysgaphia, dyscalculia) háttérben többnyire az idegrendszer alul szervezettsége áll. A mozgásfejlesztés egyénre szabott megoldás, amely a szakember által a vizsgálat alapján meghatározott. Megfelelő mozgássorok gyakorlásával (napi 20-30 perc), melyek havonta változva, egymásra épülve edzik az idegrendszert. Ezzel behozható a lemaradás, könnyebbé válik a tanulás.

Honlapunkon bővebben tájékozódhat a részletekről, miből áll a mozgásfejlesztő program.

Somogyi Kata

Pszichológus, pár- és családterapeuta

(gyerek, serdülőpár- és családterápia)

(Budán (XII), Dorogon vagy Online)

Write a Comment